
Een jaar of vijf geleden hebben we tijdens Corona een online Pubquiz georganiseerd, met blauwe, rode en gele voorwerpen die we voor de camera hielden om aan te geven wat ons antwoord was.
Daarna werd de pubquiz een regelmatig onderdeel van feesten en nieuwjaarsborrels. Die quizzen waren succesvol en werden gewaardeerd.
Jantien Hoogenhout nam het initiatief om dit zelfstandig te organiseren, nu samen met het Logeerhuis in de Tolstraat.
Zondag 26 april was de eerste quiz in de Tuinkamer van het Logeerhuis. Er volgen er dit jaar nog twee en wel op zondagmiddag 12 juli en 4 oktober.
Ook die zullen plaatsvinden in het Logeerhuis om 14.00 uur.
Deze eerste keer waren er negen quizers: zes van het Stadsdorp (oei... dat kan de volgende keer beter) en drie mensen uit het Logeerhuis. Het Logeerhuis regelde de bar, drankjes en hapjes en de Bluetooth-verbinding voor de vragen over muziek.
Er werden 3 teams van 3 deelnemers gevormd: De Pilletjes, De Streepjes en Het Trio.
Jantien heette iedereen welkom en benoemde de huisregels.
In totaal hadden we 40 vragen bedacht, verdeeld over 4 categorieën:
Sport gemaakt door Christine Westerveld, voorgelezen door Jantien
Wetenschap Riet Lamers
Muziek Anneke Nierop, met bij iedere vraag een korte intro van het muziekstuk of lied
Kunst, architectuur Anna Minter
En de winnaars waren De Pilletjes! Wil Hallers, Aniet Rupert en Willy Bloem.
Zij konden kiezen uit verschillende soorten thee en zijn sindsdien niet meer bij de theepot weg te slaan.
De evaluatie zal misschien nog leiden tot aanpassingen, maar wij waren allen erg
enthousiast en willen hiermee doorgaan. Dus kom ook op 12 juli en 4 oktober!
Jantien Hoogenhout, Christine Westerveld, Anneke Nierop, Anna Minter, Riet
Lamers. (Anke Jansen komt er de volgende keer ook bij)
En natuurlijk onze dank voor de samenwerking met het Logeerhuis aan de Tolstraat!
.jpg)